طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

درباره موتورهای جستجوی محبوب و نحوه کارکرد آن ها

موتور جستجوی وب، نرم افزاریست که به منظور جستجو در وب برای بدست‌آوردن اطلاعات درخواست شده، به کار می رود. نتایج پیدا شده در صفحه‌ای با عنوان صفحه نتایج جستجو ( Search Engine Results Page یا SERP ) نمایش داده می‌شوند. موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی وارد شده به جستجوی مطالب می پردازند. نسل اول موتورهای جستجو از سال 1993 میلادی به وجود آمدند.
مقدمه :
موتور جستجوی وب، نرم افزاریست که به منظور جستجو در وب برای بدست‌آوردن اطلاعات درخواست شده، به کار می رود. نتایج پیدا شده در صفحه‌ای با عنوان صفحه نتایج جستجو ( Search Engine Results Page یا SERP ) نمایش داده می‌شوند. موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی وارد شده به جستجوی مطالب می پردازند. نسل اول موتورهای جستجو از سال 1993 میلادی به وجود آمدند. در این مقاله به معرفی چند موتور جستجوی مشهور و قدرتمند می پردازیم:
: Google
شرکت گوگل در سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد. جستجوگر گوگل، محبوب‌ترین سرویس این شرکت است. گوگل هم اکنون محبوب تربن موتور جستجوی وب در دنیاست و فاصله زیادی از رقیبان خود گرفته است. به گفته منابع خبری در اواسط سال 2015 میلادی 64 درصد جستجوها از طریق موتور جستجوی گوگل انجام شده است. ( به وسیله دسکتاپ )
ترتیب قرارگرفتن نتایج جستجوی گوگل بستگی به عاملی به نام رتبه صفحه ( Page Rank ) صفحه دارد. شرکت گوگل با استفاده از سرویس ادوردز در موتور جستجویش، روزانه میلیون ها دلار درآمد دارد. گوگل قابلیت های زیادی را در صفحه جستجوی خود قرار داده که کاربر با استفاده از آنها می تواند سریع تر به نتیجه مورد نظرش برسد.
: Yahoo! Search
شرکت یاهو در سال 1994 میلادی تاسیس شد. دامنهٔ یاهو (Yahoo.com) در ژانویه ۱۹۹۵ ساخته شد. وبسایت یاهو که از پیشگامان فضای وب می باشد، در سراسر دهه ۹۰ میلادی به سرعت رشد کرد. یاهو به یکی از محبوب‌ترین جستجوگرهای اینترنت تبدیل شد و رشد فوق‌العاده‌ای داشت. در دهه های اول 2000 میلادی محبوبیت و رشد یاهو افت کرد. بر اساس آمار ارائه شده در اواسط سال 2015 یاهو دومین موتور جستجوی محبوب بعد از گوگل بوده است و 20 درصد جستجو ها در وب از طریق موتور جستجوی Yahoo! Seach انجام شده است. ( به وسیله دسکتاپ ) وب سایت یاهو در سال ۲۰۱۲، به گفتهٔ وب سایت معتبر الکسا، پس از گوگل، فیس بوک و یوتیوب، چهارمین سایت پربازدید جهان شناخته شد. از جنبه خبری-رسانه ای سایت یاهو بیشترین بازدید را در سال 2016 داشته است. همچنین بر اساس منابع خبری، بیش از 700 میلیون کاربر در ماه از این وبسایت بازدید کرده اند.
: Bing
بینگ نام موتور جستجوی وبی است که متعلق به شرکت مایکروسافت است. این موتور جستجوگر در سال 2009 راه اندازی شد. بینگ در واقع همان کار موتورهای جستجوگر قبلی مایکروسافت ( Live Search ،Windows Live Search و MSN ) را به علاوه توانایی های بیشتر در جستجو انجام می دهد. بر اساس آمار در اواسط سال 2015 میلادی 12.8 درصد جستجوها از طریق موتور جستجوی بینگ انجام شده است. ( به وسیله دسکتاپ )
موتورهای جستجوی دیگر :
از موتورهای جستجوی دیگر می توان به Excite ،Ask ،AOL و Baidu اشاره کرد که مورد آخر موتور جستجو به زبان چینی است.
جمع بندی :
کاری که موتورهای جستجو انجام می دهند آنالیز محتوای میلیاردها وبسایت به زبان های مختلف است. این آنالیز با کمک گرفتن از بات ها انجام می شود. ( بات ها یا همان ربات ها برنامه هایی هستند که برای خواندن و طبقه بندی محتوای سایت ها نوشته شده اند. ) تصمیم گیری راجع به این که کدام صفحات در SERP نمایش داده شوند از طریق الگوریتم هر موتور جستجو انجام می شود. در برخی از موتور های جستجوی محبوب مثل گوگل سرویس هایی مثل ادوردز ارائه شده که سایت ها با استفاده از سرمایه گذاری روی کلمات کلیدی سریع تر دیده شوند. به طور کلی و بدون در نظر گرفتن سرویس های تبلیغاتی مثل ادوردز، سایت هایی در SERP موتورهای جستجوگر مختلف در صدر قرار دارند که از لحاظ محتوا و طراحی قوی تر هستند. لازم است که در طراحی سایت اصول سئو ( شامل: بارگزاری شدن مطلوب و سریع سایت، داشتن محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای سایت و فولدرها، استفاه از تگ های مختلف، داشتن لینک های داخلی، ریسپانسیو بودن سایت و داشتن نقشه سایت ) در نظر گرفته شده باشند. اگر طراحی وبسایت شما به خوبی انجام نشده، لازم است که فرایند بهینه سازی سئو روی سایت انجام بگیرد. به طور خلاصه اگر در طراحی سایت اصول را در نظر بگیرید، شانس افزایش رنک سایت و دیده شدن در قسمت SERP موتورهای جستجوی مختلف بسیار بالا می رود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.