طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

درباره سرویس گوگل ادوردز (Google AdWords) و این شکل از تبـلیغات در گوگل

گوگل ادوردز ( Google AdWords ) یک سرویس بازاریابی الکترونیک است که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است. با استفاده از این سرویس، تبلیغ‌کنندگان برای راحت تر دیده شدن ( به خصوص در صفحه نخست نمایش نتایج جستجوها ) سرمایه گذاری می کنند. شرکت گوگل برای این نوع از تبلیغات آنلاین از کاربران هزینه‌ای را دریافت می کند. گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است.
گوگل ادوردز چیست؟
گوگل ادوردز ( Google AdWords ) یک سرویس بازاریابی الکترونیک است که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است. با استفاده از این سرویس، تبلیغ‌کنندگان برای راحت تر دیده شدن در صفحه نخست نمایش نتایج جستجوها سرمایه گذاری می کنند. شرکت گوگل برای این نوع از تبلیغات آنلاین از کاربران هزینه‌ای را دریافت می کند. گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. سایت هایی که در بالا و پایین صفحه نخست نتایج جستجو نشان داده شده اند و یک آیکن کوچک سبز که کلمه (Ad) زیر آن نوشته شده است، از سرویس ادوردز استفاده کرده اند. این سایت ها با توجه به فاکتور های زیادی مدت زمانی را در صدر لیست جستجو می مانند. با توجه به سیاست های کلی کاری گوگل، در صفحات اول نتایج جستجو تعداد این سایت ها کم است.
گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟
سیستم کارکرد با ادوردز به صورت مناقصه ای است. شما با کمک گرفتن از تجارب و دانش یک تیم بازاریابی الکترونیک، تعدادی محدودی از واژه ها و یا عبارات را انتخاب می کنید و مبلغی را روی هر کدام ازین واژه ها سرمایه گذاری می کنید. ابتدا عباراتی را که کاربران اینترنت جستجو می کنند، با لغت های منتخب شما توسط گوگل تطبیق داده می شوند. سپس با توجه به این که چقدر روی کلمات سرمایه گذاری کرده اید ( و البته با توجه به فاکتورهای زیاد دیگری ) گوگل تصمیم می گیرد که شما در صفحه نخست نشان داده شوید یا نه.
گوگل ادوردز چگونه از حساب شما برداشت می کند؟
در صورت موفقیت شما در رسیدن به بالای صفحه نخست نتایج جستجو شما به هدف خود رسیده اید. اما ماندن در صدر نتایج جستجو به بقیه شرکت ها هم بستگی دارد. محاسبات زیادی انجام می شود تا در هر لحظه یک شرکت بتواند به بالای لیست نتایج جستجو دسترسی پیدا کند. زمانی گوگل شروع به برداشت از حساب شما می کند که کاربران دیگر روی لینک یا همان آدرس اینترنتی سایت شما کلیک کنند. روش برداشت از حساب شما در ادوردز همان پرداخت به ازای کلیک است. ( Pay Per Click یا PPC ) مثلا شرکت شما در زمینه طراحی وبسایت کار می کند. به فرض شما کلمات طراحی سایت و طراحی وبسایت را در ادوردز انتخاب کرده اید. این کلمات کلیدی با این که از لحاظ ساختار بسیار شبیه هم هستند، اما می توانند تاثیر کاملا مختلفی را در نتیجه گیری شما بگذارند. همچنین به این موضوع هم توجه داشته باشید که سرمایه گذاری شما روی هر یک از عبارت ها و پیدا شدن سایت با یک عبارت خاص توسط کاربران هزینه متفاوتی دارد.
مزایای گوگل ادوردز چیست؟
برای تبلیغات در گوگل، ادوردز یکی از روش هایی است که شما را در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه می رساند. با انتخاب کلمات کلیدی صحیح (که شامل تطابق عینی با عبارت، تطابق با کلمات عبارت بدون در نظر داشتن ترتیب و تطابق با بخشی از کلمات عبارت است) تبلیغ کننده می تواند مطمئن باشد که تبلیغ فقط در موارد مربوط به خدماتش نشان داده می شود. تبلیغ کننده می تواند به میزان قابل توجهی مخاطب دسترسی داشته باشد. بر خلاف سئو که به مهارت بالا و زمان زیاد احتیاج دارد، کار کردن با این روش نسبتا آسان است و البته زودتر از سئو هم به نتیجه می رسد.
جمع بندی:
ممکن است شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وب‌سایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید، می‌ توانید با قدری هزینه در صفحهٔ نتایج جستجو حتی اولین وب‌سایتی باشید که کاربر با آن مواجه می‌شود. اما به خاطر موثر بودن زیاد این روش گاهی پیشنهاد مبالغ برای انتخاب کلمات کلیدی تا حد غیر منطقی بالا می رود. به دلیل همین رقابت ها بین شرکت های تبلیغاتی، گاهی قیمت های بالا و غیر منطقی ای به متقاضیان تبلیغ اعلام می شود که باعث پشیمان شدن آنها از تبلیغ می شود. برای سرمایه گذاری طولانی مدت و ماندن در صفحه اول نتایج جستجو ( بدون استفاده از سرویس Adwords ) سایت شما به بهینه سازی سئو نیاز دارد. گرچه روند افزایش رنک با استفاده از تکنیک های سئو طولانی و پیچیده تر است، اما در ازای آن نتیجه آن ماندگارتر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.